Omega 3 chronią przed chorobami serca
Naukowcy przeanalizowali źródło, ilość i jakość spożywanych kwasów tłuszczowych omega 3 u ponad 82 tysięcy mężczyzn oraz ponad 103 tysięcy kobiet w wieku od 45 do 75 lat. W ciągu trwającego 12 lat badania, 4516 osób zmarło na choroby serca układu krążenia. Ciekawym, acz przewidywalnym wynikiem było wykazanie, że mężczyźni spożywający największą ilość omega 3 (nieco ponad 3 gramy dziennie) rzadziej cierpieli na choroby serca (23%) w porównaniu do osób które spożywały niewielkie ilości tych tłuszczów (do 0,8 grama dziennie).
..
|







